Known CANID's

Below I have the (with me) famous CAN IDs that I measure on the Infotainment Bus of my Audi A4 B6 displayed.

The messages are 1 to 8 bytes long (00 01 02 03 04 05 06 07) and are usually Hexadecimal. On some identifiers are ASCII texts (readable content) displayed. Audi has a limited ASCII table. This I will also publish on the website.

ID MSG Bytes Ascii Beschrijving
261 54 45 53 54 20 20 20 20 8 Ja Eerste regel content op FIS
263 54 45 53 54 20 20 20 20 8 Ja Tweede regel content op FIS
265 54 45 53 54 20 20 20 20 8 Ja Eerste regel content op FIS (hoge prio / gebruikt door telefoon)
267 54 45 53 54 20 20 20 20 8 Ja Tweede regel content op FIS (hoge prio / gebruikt door telefoon)
271 10 1 Nee Stand van het contactsleutel; 10 betekent sleutel uit contact
351 00 6E 10 AE 09 76 75 05 8 Nee Byte 0, 00 vooruit / 01 achteruit
351 00 6E 10 AE 09 76 75 05 8 Nee Byte 1 en 2, snelheid; byte1 en byte2 omwisselen, 106E. Decimaal / 200 = 21Km/h
351 00 6E 10 AE 09 76 75 05 8 Nee Byte 4 en 5 Wheel pulse; afgelegde afstand berekenen
353 20 F5 0C 65 80 6F 6 Nee Toerental; byte1 en byte2 omwisselen, 0CF5. Decimaal / 4 = 829 rpm
353 20 F5 0C 65 80 6F 6 Nee Byte 3 geeft de Coolant Temperatuur in graden Fahrenheit. (-32 / 1,8 = Celcius)
428 16 01 00 00 00 00 00 00 8 Nee Ring-ID, KI zoekt Rns-e. Beantwoorden met; 436 [1A] (bij telefoon aan), of 428 [08] 01 00 00 00 00
436 1A 01 00 00 00 00 00 00 8 Nee Ring-ID, KI zoekt telefoon. Beantwoorden met; 43A [08] 01 00 00 00 00
436 16 02 80 00 00 00 6 Nee Rns-e eerste aanmelding op de ring
43A 1A 02 80 00 00 00 6 Nee Telefoon eerste aanmelding op de ring
461 37 30 01 40 00 00 6 Nee Up knop Rns-e
461 37 30 01 80 00 00 6 Nee Down knop Rns-e
461 37 30 01 00 40 01 6 Nee Left knop Rns-e
461 37 30 01 00 20 01 6 Nee Right knop Rns-e
461 37 30 01 01 00 00 6 Nee Previous knop Rns-e
461 37 30 01 02 00 00 6 Nee Next knop Rns-e
461 37 30 01 00 10 00 6 Nee Selection knop (grote ronde) Rns-e
461 37 30 01 00 02 00 6 Nee Return knop Rns-e
461 37 30 01 00 01 00 6 Nee Setup knop Rns-e
5C0 39 00 2 Nee Passieve staat Multifunctioneel stuurwiel
5C0 39 02 2 Nee Left knop Multifuncioneel stuurwiel
5C0 39 03 2 Nee Right knop Multifunctioneel stuurwiel
5C0 39 04 2 Nee Up knop Multifuncioneel stuurwiel
5C0 39 05 2 Nee Down knop Multifuncioneel stuurwiel
5C0 3A 1C 2 Nee Mode knop Multifunctioneel stuurwiel
602 89 12 30 00 00 00 00 00 8 Nee Activates the Tv/Video option in your RNS-E
604 81 00 00 00 00 00 00 00 8 Nee Always stays the same
621 10 49 3C 3 Nee Byte 0 reageert op Bestuurdersportier en motorklep
621 10 49 3C 3 Nee Byte 1 en 2 loopt op wanneer contact passief is. LSB,MSB
623 00 14 25 54 12 03 20 16 8 Nee Tijd / datum; xx HH MM SS DD MM YY YY
627 80 3a 3a 3a 3a 28 28 28 8 Nee Byte 0 reageert op Bestuurderportier, 0 dicht / 8 open
627 80 3a 3a 3a 3a 28 28 28 8 Nee Byte 0 (2e cijfer) reageert op status FIS scherm; 0, default, 1 aanmelding FIS, 4 is P (versnelling)
627 80 3a 3a 3a 3a 28 28 28 8 Nee Byte 1tm7 standaard 28. 1tm4 wordt 3A wanneer FIS actief is. Alles 00 wanneer geen FIS activiteit
635 39 00 10 3 Nee Verlichting, byte1; 00 uit / 64 aan.
635 39 00 10 3 Nee Byte 2; dimmingspercentage dash-verlichting
651 C0 14 61 20 14 40 6 Nee Altijd dezelfde stand
653 01 01 14 3 Nee Altijd dezelfde stand
661 83 01 12 37 00 00 00 00 8 Nee Rns-e Aan, byte 2 (37) geeft de modus aan, in dit geval VIDEO
665 6F 20 00 00 30 00 20 7 Nee Dit bericht wordt verstuurd om telefoon-activiteit aan te duiden
6C0 8 Ja Wordt gebruikt voor Rns-e naar FIS scherm (wordt toegelicht andere post)
6C1 8 Ja Wordt gebruikt voor Rns-e naar FIS scherm (wordt toegelicht andere post)
6C4 A0 0F 8A FF 4A FF 6 Nee Keep alive verzoek van KI voor Telefoon
6C5 A3 1 Nee Beantwoorden van keep alive verzoek Telefoon naar KI

I know of a number of Ids (still) not exactly what the messages tell exactly. These identifiers / posts I have shaded in red.
[whohit]known canids[/whohit]

2
Reply

1 Comment threads
1 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
JanssuuhVictor Moses Recent comment authors
  Subscribe
latest oldest most voted
Email me at:
Victor Moses
Member

You may find this information on the VW/Audi can bus helpful. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eirT8LbSRl4j06BpwgsiE4PM_2BGH9UStdWLXwKvHJw/edit?hl=en&pref=2&pli=1#gid=0

It came from a Golf (I’m not sure what generation) but there is a lot of consistency across models. Much of this is coming from the convenience can.

Vic Moses